Mijn dagelijkse make-up routine (Augustus 2014)

IMG_0031Om je een beetje met mijn voorkeuren en ‘skills’ op make-upgebied kennis te laten maken wilde ik als een eerste post mijn dagelijkse make-up routine delen. Dit is hoe ik me opmaak als ik ’s ochtends vroeg naar mijn werk moet en op tijd mijn fijne bedje heb kunnen verlaten en niet zoals gebruikelijk een aantal maal, kuch drie keer kuch, op de snoozeknop heb gedrukt. Dan heb ik precies vijf minuten nodig om mij op te maken.

Daarbij is belangrijk om te vermelden dat er deze zomer in Nederland heerlijk warme, maar ook mijn-make-up-zweet-eraf temperaturen zijn bereikt en ik dus echt zoals gewoonlijk het minimale gebruik. Dat is ook een van de redenen dat ik met mijn make-uproutine wilde beginnen, want sommige bloggers hebben me toch een in mijn ogen onrealistische dagelijkse make-up look voor dit weer. Nou genoeg gekletst, op naar mijn routine.

Nadat ik ’s ochtends mijn huidverzorgingsroutine (inclusief zonnebrand!) heb afgerond breng ik eerst de Too Faced Shadow Insurance oogschaduwbasis aan op mijn oogleden. Een basis waarbij in dit warme weer met mijn vettige oogleden mijn oogschaduw de hele dag blijft zitten.Daarna begin ik met de MAC Pro Longwear concealer onder mijn ogen, zodat ik de hyperpigmentatie onder mijn ogen kan verbergen en rond mijn neus kan verbergen. Dit breng ik aan met mijn Real Techniques stippling brush en werk ik uit met mijn vingers.

Ik breng met de MAC 217 kwast mijn everyday oogschaduw Twinks, een cranberry/bruine kleur met een lichte shimmer, ook van MAC aan op mijn ooglid en blend dit uit tot iets boven mijn arcadeboog. Snel, snel, klaar!
IMG_0230

Een product die het nieuwst is in mijn make-up routine is het oogpotlood van Urban Decay genaamd Black Velvet, echt pikzwart en daarmee zet ik een lijntje bij mijn bovenste wimperrand.
IMG_0239

 

Daarna wimpers krullen met mijn Shu Uemura eye lash curlers, prijzig maar zeker het geld waard, en een laagje van de L’Oreal telescopic waterproof mascara op mijn bovenste en onderste wimpers en dan zijn mijn ogen klaar

 

IMG_0243
Om mijn concealer te fixeren en de rest van mijn gezicht enigszins te matteren breng ik de Sleek contour powder in dark, welke voor mij gewoon matcht met mijn donkere huid, aan op mijn hele gezicht. Er komt hierna verder geen blush, highlighter of iets anders aan te pas. De Maybelline Babylips in Cherry om mijn lippen te hydrateren en ik kan de deur uit

IMG_0223IMG_0258

Links zonder make up en rechts met. Zoals je kan zien een neutrale look waardoor ik iets wakkerder lijk, mijn ogen wat meer spreken en mijn gezicht meer egaal wordt.

Van een aantal van de producten die ik gebruik zal de komende tijd zeker nog een review volgen. Laat in de reacties achter als je echt van een product wat wil meer weten, dan kan ik dit in de  komende tijd op mijn blog bespreken. Hoe zag bij het warme weer jullie make-uproutine er uit?

 

12 gedachtes over “Mijn dagelijkse make-up routine (Augustus 2014)

  1. Hey Akosua,

    Wat leuk een beautyblog van er. Ghanaian sister. Kwam op je blog omdat ik je comment las bij Mascha, volg jij haar ook al zo lang? Zit er leuk uit in ieder geval keep up the good work!

    Nog wel een tip; je eyebrow game kan sterker (sorry ik heb iets met wenkbrauwen). Wil je wel een keer tips geven 😉

    -Xxx-

    Yaa

    Like

    • Bedankt voor je reactie Yaa! Leuk toch wat diversiteit in de bloggerwereld. Voor elke dag vind ik mijn wenkbrauwen wel prima, maar voor een speciale gelegenheid teken ik ze echt wel bij. Als je tips hebt, laat het me maar weten.

      Ik volg Mascha ook al jaren, echt leuk om haar ontwikkeling te zien.

      Like

  2. Pingback: Shoplog Sephora & Kiko | Beauty Bits Blog

  3. Pingback: The Bloggers Page | Beauty Bits Blog

  4. Pingback: Urban Decay 24/7 Glide-On Eye Pencil | Review | Beauty Bits Blog

  5. Hallo,
    Via via ben ik op je blog terecht gekomen. Ik zie soms reacties van jou staan op andere blogs en ik vind die positief en genuanceerd. Daar hou ik wel van.
    Op de foto voor en na de everyday make-up vind ik echt dat je ogen veel beter uitkomen en stralen. Je hebt je donkere kringen echt heel goed weg kunnen stoppen. Blijft dit de ganse dag zitten?
    Ik vind je op beide foto’s (voor en na) heel mooi, maar inderdaad veel sprekender met je everyday make-up.

    Like

    • Wat een lieve reactie. Ik probeer inderdaad altijd inhoudelijk te reageren. Ik vind dat zelf als beginnende blogger ook fijner als ik een inhoudelijke reactie krijg in tegenstelling tot ‘leuk product’. En mijn dagelijkse make up routine moet ik ’s middags wel bijpoederen, maar voor de rest blijft het allemaal wel zitten. Lekker weinig onderhoud aan.

      Like

Reageer hier voor vragen, opmerkingen of feedback