Een midweek in Florence

IMG_0485Vorige week was ik vijf dagen  op citytrip naar Florence, Italië. Met een goede vriendin ben ik 1 september met Ryanair van Eindhoven naar Pisa gevlogen. Het begon al goed met het missen van mijn bus, maar gelukkig haalde ik de trein alsnog, omdat die vertraagd was… Daarna had onze vliegtuig vertraging. En nadat we de bus die ons van Pisa naar Florence moest brengen gemist hadden, omdat die te vol zat kwamen we ’s na tien minuten lopen vanaf het station ’s avonds aan in hotel Il Guelfo Bianco midden in het centrum. Vanaf dat moment ging alles stukken beter.

Florence is echt een geweldige stad, met name buiten het hoogseizoen niet zo druk. Alles is op loopafstand en je kan overal lekker en goedkoop eten. Ik heb er met name veel cultuur gesnoven, ben naar oude kerken en musea geweest. Daarnaast heb ik gewandeld en geshopt. Veel op terrasjes gezeten en mensen gekeken. En gegeten, heel erg lekker gegeten.  Het enige jammere was dat ik door al de verschillende gangen echt geen toetjes heb gegeten, ik zat altijd zo vol. Het eten en de toegangsprijzen waren trouwens spotgoedkoop. Ik heb verschrikkelijk veel foto’s gemaakt, maar dat wil ik jullie besparen. Hier een korte sfeerimpressie van Florence.
Zuilengalerij in San Lorenzo

Uitzicht vanaf Ponte Vecchio

Uitzicht vanaf Ponte Vecchio

Een heerlijke Caprese, vegetarische lasagne en rosbief met eronder verstopt erwtenpuree

Een heerlijke Caprese, vegetarische lasagne en rosbief met eronder verstopt erwtenpuree

Piazza Palazzo Vecchio

Het beroemde schilderij de geboorte van Venus van Boticelli

Het beroemde schilderij de geboorte van Venus van Boticelli

Geitenkaas met honing, carpaccio en ravioli met truffel

Geitenkaas met honing, carpaccio en ravioli met truffel

Florence

Yes, de Sephora!

Yes, de Sephora!

Florence

Helemaal rechts in beeld de Duomo

Helemaal rechts in beeld de Duomo

Qua make up merken hadden ze weinig wat niet in Nederland verkrijgbaar is, behalve Urban Decay, Make Up Forever, Sephora huismerk en natuurlijk Kiko. Maar volgens de geruchten komt er binnenkort in Amsterdam een Kiko. Als je goed hebt gekeken heb je ook een foto van de Sephora gezien, waar ik natuurlijk wat spulletjes moest kopen. Daar verschijnt uiteraard volgende week een shoplog van.

Ik ben echt dol op citytrips. Wat hebben jullie liever: citytrips of zonvakanties?

26 gedachtes over “Een midweek in Florence

  1. Oooooh wauw, wat een prachtige foto’s. Zo te zien is het echt een prachtstad. Ik heb onlangs een boek van Dan Brown gelezen wat zich in deze stad afspeelde, toen kreeg ik al de kriebels om deze stad snel te bezoeken. Na het zien van deze foto’s al helemaal ❤

    Like

  2. Leuke foto’s. Lijkt me een hele mooie en gezellige stad. Wil er ook eens heen. Ik heb graag ook citytrips…het liefst de wereld rondreizen in 1 keer. Ben benieuwd naar je shoplog.
    Love,

    Like

  3. Pingback: Shoplog Sephora & Kiko | Beauty Bits Blog

  4. Pingback: The Body Shop Shoplog | Beauty Bits Blog

  5. Pingback: Door beautybloggers gekocht tag | Beauty Bits Blog

  6. Pingback: Soap & Glory Hand Maid en Hand Food | Review | Beauty Bits Blog

Reageer hier voor vragen, opmerkingen of feedback