What’s in my Travel Make Up Bag?

What's in my Trave Make Up Bag? | BeautyBitsBlog.comWanneer jullie dit lezen zit in hopelijk het zonnige, maar volgens de voorspellingen helaas regenachtige, Lissabon. En uiteraard neem ik als ik op vakantie ga ook beautyproducten mee. Hoeveel ik er van gebruik is weer een tweede, maar ik neem altijd genoeg mee om minstens één volledige make-up look te kunnen maken. En ja, dat make-up tasje is van mijn lente shopkriebels blogpost, ik heb hem gekocht. En er past verrassend veel in. What's in my Trave Make Up Bag? | BeautyBitsBlog.comIk zal trouwens de producten waar ik al een review over heb geschreven linken in deze blogpost. Laten we beginnen bij de basis. Ik heb de Porefessional primer van Benefit meegenomen. Dan blijft je foundation langer mooi en het is een mooi klein miniformaatje. Daarna mijn favoriete foundation van dit moment de Armani Luminous Silk in kleur nummer 14. Deze heeft niet de meest praktische verpakking, want het is deels van glas, maar dat is bij al mijn foundations het geval. Ik neem ook nog mijn vaste concealer van MAC Pro Longwear Concealer in NW 50 en op dit afpoederen heb ik de Sleek Face Contour Kit in Dark, waar ook nog een highlighter en een handig spiegeltje bij zit. Ik draag meestal geen blush, maar mijn meest gebruikte is deze matte roze/rode kleur van MAC genaamd Fever.
What's in my Trave Make Up Bag? | BeautyBitsBlog.comDe volgende stap zijn de ogen. Ik heb weinig oogschaduwkleuren meegenomen, maar juist verschillende eyeliners en oogpotloden om te kunnen variëren op mijn standaard ooglook. Maar als eerst begin ik aan mijn wenkbrauwen, daar heb ik de Anastasia Brow Wiz in Ebony voor in mijn make up tas gestopt. Echt onmisbaar is mijn oogschaduwbasis van Too faced. En de enige twee oogschaduwkleurtjes die ik heb meegenomen zijn Twinks, een aubergine/bruine oogschaduw met een satin finish en een highlighter Honesty. De overige twee vakjes in het MAC palette zijn trouwens nog niet gevuld omdat ik niet kan kiezen. Iemand nog aanraders voor mooie kleurtjes?
Daarnaast heb ik de L’Oreal superslim eyeliner meegenomen om af een toe een mooie wing te kunnen maken. En om mijn ooglook eventueel wat smokeyer te maken heb ik de Khol en Contour oogpotlood van Bourjois meegenomen. Ik heb ook een paars oogpotlood van Urban Decay meegenomen, dat vind ik de afgelopen tijd leuk om onder mijn oog aan te brengen voor een glanzende pop of colour. Om het af te maken heb ik mijn mascara van dit moment de They’re Real van Benefit, ook een mini-formaat, meegenomen.
What's in my Trave Make Up Bag? En dan het onderdeel waar ik het het moeilijkste vond om me te beperken de lipproducten. Het zijn er uiteindelijk vier geworden een nude lichtbruin kleurtje van het merk Black Up. Een chubby stick dupe van Bourjois in plum russian, inderdaad een plum kleurtje met een lichte dekking en lekker hydraterend. Uiteraard moet mijn favoriete rode lipstick van dit moment mee Red Lizard van Nars. Een semi-matte klassieke rode kleur waar je weinig omkijken naar hebt én je lippen niet uitdroogt, echt ideaal. En ik gooide er ook de Rimmel Provocalips in Play with Fire bij voor als ik bijna onderhoudsvrije rode lippen wil hebben.
What's in my Trave Make Up Bag? | BeautyBitsBlog.comNatuurlijk horen bij al deze make-up producten ook kwasten om het allemaal op mijn gezicht te krijgen. Hoewel deze wonderbaarljk genoeg ook nog in het make-up tasje passen vind ik het handiger om het Real Techniques houdertje te gebruiken. Dan heb je ze in een keer allemaal in het zicht en je kan ze handig recht op neer zetten. Van links naar rechts zijn het de Real Techniques powder brush, blush brush en de deluxe crease brush, die ik overigens voor concealer gebruik. Daarnaast mijn twee favoriete MAC oogschaduwkwasten, de MAC 239 en de MAC 217, en ten slotte de buffing brush, ook weer van Real Techniques voor het aanbrengen van foundation.

De producten die ik mee heb genomen zijn eigenlijk een compromis tussen de items die ik het meest zou missen op vakantie en welke er het minste ruimte innemen. Dat is dit keer aardig gelukt kan ik zeggen, want het past allemaal in één make-up tasje. O ja, en ik stop er ook altijd iets bij met een spiegeltje, want vaak moet je je toch opmaken in een hotelbadkamer met kunstlicht. En dan kan je met het losse spiegeltje even bij een raam controleren hoe het er allemaal in het daglicht uitziet. Dat kan soms verbazingwekkend anders zijn.

Welk beautyproduct is voor jou onmisbaar op vakantie?

11 gedachtes over “What’s in my Travel Make Up Bag?

  1. Wat gebruik jij PRACHTIGE producten, heerlijk om te zien. En wat goed dat je al je kwasten in dat schattige houdertje kreeg, ik heb altijd veel te veel. MAC 239 en 217 zijn must haves voor elke ooglook! Ik heb gisteren voor het eerst mijn sample van Too Faced Shadow Insurance gebruikt, wat een top spul – komt heel dicht in de buurt van mijn NARS Eyeshadowbase. Ik ben trouwens ontzettend benieuwd naar de Armani Luminous Silk Foundation, volgende keer als ik in Amsterdam ben ga ik echt een kijkje nemen en misschien zelfs laten aanbrengen. Uiteraard moet ‘ie dan ook gekocht worden, want ik ben bang dat ‘ie geweldig is haha! Heel veel plezier in Lissabon!

    Like

  2. Grappig dat je een bronzer gebruikt als poeder, maar he, je moet toch wat 😉 Als ik die blush van MAC in de winkel swatch word ik altijd erg bang van die rode streep, maar ben er zeker van dat hij jou fantastisch staat! Oeh de Nars lipstick klinkt erg mooi 🙂 Wat kan er veel in dat tasje inderdaad, haha!

    Like

Reageer hier voor vragen, opmerkingen of feedback