Budgettip! Make-up opbergers

IMG_7189Er was een tijd dat mijn hele make-up collectie in 5 van die acryl lades van Muji pastte. Dan heb ik het denk ik over een aantal jaar terug. Op een gegeven moment kwamen er glazen bij om mijn oog-,  wenkbrauw- en lippotloden in te bewaren. En toen ik op een dag de lades niet meer dicht kreeg dacht ik niet: ‘Ik heb te veel make-up’. Nee, ik dacht: ‘Ik heb te weinig opbergruimte’. Vandaag tip ik twee budgetopties om je make-up in te kunnen bewaren.

Zelf geef ik de voorkeur aan transparante opslagmogelijkheden. Dan kan ik goed zien waar alles ligt en wat ik heb. Ik heb eerder al geschreven over de sieradenkistjes van de Action die je prima ook als make-uplades kunt gebruiken.

IMG_7185Een andere tip die ik kreeg van Madeleine is een lipsticktribune van de Zeeman. Het biedt plek aan 12 lipsticks voor maar €1,49. Het is transparant en je kan alle lipstick goed zien.

IMG_7186Het enige nadeel is als je net als ik een flinke MAC lipstick collectie hebt, dat wanneer je de lipsticks netjes rechtop zet je de namen niet kan zien. Of je moet zin hebben om precies te onthouden waar je welke lipstick geplaatst heb.

IMG_7187Het alternatief, de lipstick met de afgeronde kant naar beneden zetten zodat je kan lezen wat erop staat zorgt ervoor dat de lipsticks niet meer rechtop staan. Een soort van alternatieve wave op je lipstick tribune. Maar als je je over het iets minder mooie aanblik kan zetten, werkt dit ook prima.

https://www.instagram.com/p/BBcwg80Ot7X/?taken-by=beautybitsblog
Ik heb ook een budget alternatief ontdekt voor andere make up producten. Ik had het een tijd terug al op Instagram geplaatst, namelijk een Ferrero Rocher doosje. Het voordeel is dat je eerst heerlijke chocola hebt en daarna kan je in het doosje make-up bewaren. Je bent er meestal zo’n €4,- aan kwijt.

IMG_7191
Hier heb ik het gevuld met losse oogschaduws, gel eyeliners en paintpots.

IMG_7193Maar ook lipsticks werken prima, alleen past wanneer je langer lipsticks erin zet de deksel er niet meer op.

IMG_7195Ook highlighters, poeders en blushes kan je er makkelijk in kwijt. Ook hiet past bij grotere producten de deksel er niet op. Maar het blijft allemaal lekker overzichtelijk en veilig bewaard in het transparante plastic. Je kan het zo gek niet bedenken en het past er wel in, nagellak, mascara’s, korte lip- en oogpotloden.

IMG_7196Hier waren wat budgettips voor het overzichtelijk opbergen van make-up. De lipsticktribune van Zeeman, die echt bedoeld is voor make-up. En het alternatief van Ferroro Rocher. Hopelijk heb je er ier aan voor wanneer je make-up collectie te groot is opbergruimte tekort komt.

Hoe bewaar jij je make-up? Heb jij nog handige budget opbergtips?

9 gedachtes over “Budgettip! Make-up opbergers

Reageer hier voor vragen, opmerkingen of feedback