HEMA Powerbank 5000mAH | Review

IMG_7710Met de smartphones van tegenwoordig waar je aan het einde van je batterij altijd nog een stukje dag over hebt is een powerbank een onmisbaar product. Hoewel ik mijn telefoon nog niet zo lang heb gebruik ik hem zo veel, vooral Snapchat (gebruikersnaam akosuablog) waar ik de laatste tijd een stuk actiever op ben slurpt energie. En toen ik deze laatst bij de HEMA tegenkwam, nam ik het mee. Niet alleen vanwege de mooie kleur, maar ook omdat het net wat meer vermogen heeft dan de standaard powerbank.

IMG_7458Het uiterlijk is toch het eerste waar ik bij deze powerbank voor viel. De frisse mintgroene kleur vind ik geweldig, maar hij is ook verkrijgbaar in het grijs. Het heeft zilverkleurige accenten. De powerbank voelt behalve het zilverkleurige hoekje best stevig aan. Het is gemaakt van kunststof en ik stop het altijd in een klein tasje in mijn tas. En tot nu toe is het niet beschadigd, maar ik denk dat dat zilveren hoekje toch behoorlijk kwetsbaar is.

IMG_7457 IMG_7460Aan de zijkant is er een indicator die toont hoe vol het is. Wanneer je de powerbank oplaadt of wanneer iets door de powerbank wordt opgeladen licht het blauw op. Naast de powerbank krijg je ook een kabel waarmee je de powerbank kan opladen. Deze heeft een USB uitgang. Dus je kan het opladen in het stopcontact met behulp van een stekker met een USB poort, deze wordt er overigens niet bij geleverd. Hoe lang het opladen van de powerbank duurt moet ik je even schuldig blijven. Ik steek hem ’s avonds in het stopcontact en ’s ochtends is het opgeladen.

IMG_7459 IMG_7699De powerbank heeft twee USB poorten, een met 1.5V en een met 2.1V. Handig, dan kan je naast je telefoon ook je tablet, maar ook gewoon een tweede telefoon opladen.

IMG_7456Naast de mooie vormgeving is het belangrijkste natuurlijk hoe veel het op kan laden. Het heeft een capaciteit van 5000mAh, de meeste goedkopere hebben een capaciteit van 2000mAh. Ik kan er mijn iPhone 6 wanneer ik het oplaadt bij minder dan 10% batterijcapaciteit 2 keer volledig mee opladen en 1 keer tot 40%. Dus 2 keer en een beetje. Voor mij is dit voldoende om er een hele week voor te zorgen dat ik geen lege telefoon heb ’s avonds. Hoe lang jij er mee doet hangt natuurlijk volledig van je telefoon af en het verbruik ervan. Maar hopelijk geef dit wel een beetje een indicatie.

IMG_7452Ik ben dik tevreden over deze aankoop. Het ziet er leuk uit, heeft voor mij voldoende laadcapaciteit, maar is nog wel compact genoeg. Ongeveer net zo groot als mijn telefoon. Echt een product wat ik dagelijks gebruik en de geringe investering waard is.

De HEMA Powerbank 5000mAH kost €15,00 en is te koop bij HEMA winkels of via de HEMA website.

Gebruik jij een powerbank en zo ja welke?

6 gedachtes over “HEMA Powerbank 5000mAH | Review

    • Helaas is dat met alle batterijen zo, dat hoe vaker je ze gebruikt hoe zwakker ze worden. Soms denk ik dat ze bij telefoons en powerbanks express zwakkere batterijen gebruiken, want bij andere producten zie je die terugval echt niet zo gauw.

      Geliked door 1 persoon

  1. Deze klinkt wel heel fijn! Ik heb nog wel een powerbank liggen maar ik gebruik hem bijna nooit meer; mijn huidige mobiel heeft een vrij goede accu, maar ik vind het wel fijn om er voor de zekerheid één te hebben.

    Like

  2. Heb thuis ook twee powerbanks liggen, echt essentieel als je een iPhone hebt – die gaan echt belachelijk snel plat! Ik heb wel onlangs gehoord dat deze heel schadelijk zouden zijn voor de batterij, sindsdien gebruik ik ze minder…

    Like

  3. Ik heb precies dezelfde powerbank twee weken geleden gekocht, alleen laadt hij bij mij ontzettend langzaam op.. Per kwartier laadt hij ongeveer 1% op, dit is niet normaal neem ik aan? En als ik m’n mobiel gebruik tijdens het opladen, loopt m’n mobiel langzaam leeg. Heb jij hier ook last van gehad of weet je misschien hoe dit komt?

    Like

Reageer hier voor vragen, opmerkingen of feedback