Budget Travalo Dupe | Review

IMG_6424Toen ik laatste in de Etos was, ik kom daar eigenlijk veel te vaak, viel mijn oog op een parfumverstuiver van Perfume Pod. Het deed me gelijk aan de Travalo denken en ik was benieuwd of dit een goede dupe was. Want ik vind het eigenlijk het fijnst om voor elke parfum een aparte parfumverstuiver te hebben, zodat de geuren zich niet vermengen. Dus ik rekende het af en nam het mee. IMG_6408De Perfume Pod zit verpakt in een stevige plastic verpakking. Die je gelukkig zonder schaar of bloed, zweet en tranen open krijgen. Zo irritant die plastic verpakkingen die je met geen mogelijkheid open krijgt, maar dat terzijde.

IMG_6412 (1)Het is goedgekeurd om mee te nemen in het vliegtuig. Erg handig, want dat mag met die glazen parfumflesjes  tegenwoordig meestal niet meer.

IMG_6409En zoals het plaatje laat zien kan je makkelijk de Perfume Pod vullen met parfum via de onderzijde. Zonder dat je een trechtertje hoeft te gebruiken. Dat scheelt weer geknoei van vaak toch best prijzige parfum.

IMG_6411Op de achterkant van de verpakking staat het nog wat duidelijker uitgelegd. Je draait het dopje waarmee je normaal parfum verstuift van het flesje af. Er komt dan een wit plastic staafje tevoorschijn. Daarna plaats je de onderkant van de Perfume Pod op het witte staafje. En dan spray je de Perfume Pod vol door het op en neer te bewegen.

travalodupeOp bovenstaande foto’s zie je hetzelfde. Eerst een parfumflesje met spraydopje. Daarna zonder dopje, waardoor je het plastic witte staafje ziet. En tenslotte plaats je de onderkant van de Perfume Pod op het staafje en spray je het zonder knoeien vol.

IMG_6420En het eindresultaat is een gevulde parfumverstuiver die je makkelijk mee op vakantie kunt nemen of in je tas kunt stoppen. Het lekt niet en het is niet van glas maar van plastic, dus je breekt het ook niet makkelijk.

IMG_6421En waar je de parfum ook weer zonder te knoeien uit krijgt. De Perfume Pod sprayt ook in een fijne nevel. Erg handig, want het is nooit fijn om parfumspetters op je huid te krijgen.

IMG_6422Maar hoe doet de Perfume Pod het ten opzichte de Travalo? Travalo was een aantal jaren geleden het eerste merk wat met dit type parfumverstuivers op de markt kwam. Zo naast elkaar zie je dat ze hetzelfde formaat hebben. De inhoud is ook bij beiden 5mL.

IMG_6423Bij beide parfumverstuivers kan je nog goed zien hoeveel parfum er nog in zit.  Dat hele transparante en de rode onderzijde van de Perfume Pod is niet helemaal mijn smaak. Dan vind ik het venstertje van de Travalo er toch een stukje stijlvoller uitzien. Maar dat mag ook wel als je naar het prijsverschil kijkt. Voor de Travolo betaal je namelijk €14,99 en voor de Perfume Pod maar €5,99. Dat is minder dan de helft, terwijl het net zo goed werkt.

Het enige voordeel van de Travalo die ik heb gevonden ten opzichte van de Perfume Pod is dat de Travolo in heel veel verschillende kleuren bij de parfumerie verkrijgbaar is. De Perfume Pod is ook in heel veel kleuren online beschikbaar, maar helaas verkoopt Etos alleen de zilveren versie. Dat is wel wat onhandig als je graag meerdere parfumverstuivers gebruikt om je verschillende parfums te bewaren. Op zich ruik en soms zie je het verschil, maar je kan ook de Perfume Pod natuurlijk makkelijk markeren.

IMG_6410Het enige nadeel van dit type parfumverstuiver allebei hebben is dat het alleen werkt bij parfums die zo’n plastic staafje onder het spraydopje hebben. Dat is vaak, maar helaas niet altijd het geval. Maar als je een parfum hebt met zo’n plastic staafje en je hebt geen specifieke kleur voorkeur dan zou ik voor de Perfume Pod gaan, want die is net zo fijn als de Travalo voor minder dan de helft van het geld. Houd je weer meer geld over om lekkere geuren aan te schaffen.

De Perfume Pod kost €5,99 en is te koop bij Etos

Hoe neem jij je parfum mee?

10 gedachtes over “Budget Travalo Dupe | Review

  1. Oh wat een onwijs leuk product dit! Ik heb er echt nog nooit van gehoord, maar zoals je al zegt; makkelijk voor op reis of voor in de handtas! Ik ga er echt eens naar kijken

    Like

  2. Wat een fijn product lijkt me dat. Zo’n zware, ruimteinnemende fles parfum steeds meenemen in je tas is niet fijn dus ik ga er zeker een paar van aanschaffen. Ik vind de Perfume Pod er persoonlijk wel leuker uitzien dan de Travolo😃

    Geliked door 1 persoon

Reageer hier voor vragen, opmerkingen of feedback