Zoeva 129 Luxe Fan kwast | Review

IMG_8047Als je al een tijdje mijn blog volgt, weet je dat ik inmiddels gek ben geworden op Zoevakwasten. Nu mijn highlightercollectie gegroeid is wilde ik ook wel een speciale kwast gebruiken om het aan te brengen. Tot nu toe gebruikte ik altijd een duo fibre contour kwast van Real Techniques, maar ik wilde wel een fan brush, zo’n waaierkwast proberen. Ik had ze bij een hoop beautybloggers gezien en was er wel nieuwsgierig naar.

Ik had in drogisterijen, warenhuizen en parfumerieën een aantal verschillende kwasten gezien, maar ik vond ze of niet zacht genoeg of te duur. Want ik wilde er ook niet te veel aan uitgeven, voor het geval een waaierkwast mij helemaal niet zou bevallen. Toen ik fysiek niets kon vinden, bedacht ik me dat ik er altijd wel een van Zoeva kon proberen, aangezien dat tot nu toe goed bevallen is. Dus zodoende. Ik bestelde via Douglas de 129 Luxe Fan kwast. Ideaal, want je betaalt geen verzendkosten en je hebt het de volgende dag al in een huis. En met een Douglascard is het goedkoper dan via de Zoeva website.

IMG_8050Net zoals de andere Zoeva kwasten, krijg je hier een plastic etuitje bij. Het is behoorlijk stevig en handig om enkele kwasten in op te bergen of om mee te nemen op vakantie. Ik heb er al een hele hoop ergens achter in een lade liggen, maar eerlijk gezegd gebruik ik het nooit.

IMG_8049Ik koos de standaard zwart met zilveren vormgeving, omdat dit mooi bij al mijn andere kwasten past. Het is er ook in een roségouden variant, maar dan moet je het in een set kopen.

IMG_8053De 129 Luxe Fan kwast is een waaierkwast gemaakt van zowel synthetische als dierlijke haren. En volgens de beschrijving kan je poedervormige producten zoals highlighter, bronzer of rouge luchtig op het gezicht aanbrengen. Ik wilde het eigenlijk alleen voor highlighter gebruiken, maar op zich wel handig dat het een multifunctioneel product is.

IMG_8052De haren zijn echt heel zacht én zitten goed vast. Ik had echt een heel dun plat kwastje verwacht, maar het er zitten toch nog behoorlijk wat haren op. En het is zo’n 5mm dik.

De Zoeva Luxe Fan kwast heb ik natuurlijk uitgeprobeerd met verschillende highlighters. In het begin is het even gek, omdat je toch een net wat andere beweging maakt. Gelukkig went het snel. En het resultaat is een heel subtiel aangebrachte highlighter. Als je net een wat meer wilt kan je het ook makkelijk opbouwen. Een nadeel is dat de kwast toch wat groot is. Niet voor mijn gezicht, maar voor highlighterpalletes zoals die van Sleek op de foto. Dan moet je met zo’n grote waaier net wat voorzichtiger zijn om alleen één kleur op je kwast te krijgen.

IMG_8047Behalve dat kleine nadeel van de grootte, wat ik niet heel erg vind omdat ik vooral losse highlighters heb, ben ik ook over deze laatste Zoeva aankoop heel tevreden. Een kwast met zachte haartjes, die niet verhaart en ook na het wassen weer goed schoon is. Je kan er heel subtiel highlighter mee aanbrengen, maar het ook goed opbouwen. Deze kwast doet precies wat ik ervan verwacht, maar het is zeker niet onmisbaar. Met een ronde (blush) kwast kun je met een lichte hand hetzelfde resultaat bereiken. Maar als je net zoals ik graag nieuwe producten uitprobeert, krijg je ook van deze aankoop geen spijt.

De Zoeva 129 Luxe Fan kwast is via douglas.nl verkrijgbaar. Met Douglascard betaal je €11,69 zonder verzendkosten. Bij zoeva.de kan je de kwast bestellen voor €12,80 exclusief €5,50 verzendkosten.

Met wat voor een kwast breng jij highlighter aan?

6 gedachtes over “Zoeva 129 Luxe Fan kwast | Review

  1. Dit klinkt als een fijne kwast! Zelf heb ik ook een fan brush voor highlighter en sinds ik die heb wil ik er geen andere kwast meer voor gebruiken; vind het resultaat net wat mooier en subtieler.

    Like

Reageer hier voor vragen, opmerkingen of feedback